نیروانانیروانا، تا این لحظه: 12 سال و 10 ماه و 30 روز سن داره

تقدیر یک فرشته

جشن بهمن گان

1390/11/6 16:21
نویسنده : مامان نسترن
1,366 بازدید
اشتراک گذاری

       

دیشب به 2 علت برای من بسیار زیبا و خاطره انگیز بود برای همین دست به کار شدم و یک کیک شکلاتی خوشمزه درست کردم و تو خونمون یک جشن کوچولو گرفتیم .....  

اولین ومهمترین علت (جشن بهمن گان) و روز پدر بود.

روز دوم بهمن ماه باستانی(26 دی خورشیدی)بهمن(وهمن)روز نام دارد....نیاکانمان در جشن بهمنگان از کشتار و سر بریدن جانداران سودمند و خوردن گوشت انان خودداری میکردند...

در این روز در دیکی به نام بهمنجه اشی بنام دانگو از گندم و ماش و عدس و نخود و باقلا میپزندو مهمانی میدهند.این اش را 7 دانه نیز میگویند.و مهمتر از ایین های این روزبزرگداشت پدران خانواده(روزپدر)و ارج نهادن به تلاش های انان است.         

و اما دومین علت که منو سرشار از شادی کرد این بود که در حال تماشای مراسم اهدای جوایز Golden Globeبودم که اعلام کردند فیلم جدایی نادر از سیمین (اصغر فرهادی) اول شد...از خوشحالی نا خود اگاه تو رو تو بغلم گرفتم و اشکام ریختن...و باز هم شاهد درخشیدن نام کشور عزیزم ایران شدم.

متاسفانه دیشب بابا چند تا قرار کاری داشت دیرتر اومد.قربونت برم چون خسته شده بودی با همون لباسایی که تنت کرده بودم خوابیدی ونتونستم ازت عکس بگیرم غیر از این 2 تا .اونم توی خواب

      

      

دختر نازم در همه شادیها تو بهترین هدیه برای ما هستی و امیدوارم همین طور که امشب شاهد درخشش یک ایرانی عزیز بودم یک روز هم شاهد پیشرفت و درخشش تو عشقم باشم....

                            

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (17)

خاله نوشین
27 دی 90 20:36
قربون این دختر ایرونی خوشگل و ناز بره خالش امیدوارم همیشه سربلند و شادکام باشی گل قشنگم جشن زیبای بهمن ماه رو هم به تو نازنین خاله و مامان و بابای مهربونت تبریک میگم عروسکم
مامان زینب
28 دی 90 8:05
نشنیده بودم چیزی درمورد این جشن و مراسم... دخترت خیلی ناز خوابیده...هزار ماشالا
sasan
28 دی 90 8:43
این چه جشنی باز!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!111
مامان پریسا
28 دی 90 9:13
سلام گلم. ممنون که به ما سر زدی ماشالله به این دختر ناز. آفرین به مامانی با سلیقه. اگر دوست داری با هم تبادل لینک داشته باشیم خوشحال میشم. یه خبر کوچولو بهم بده. مرسی گلمو ببوس از طرفم.
مامان پریسا
28 دی 90 9:28
ممنون گلم. شما هم به جمع دوستان عزیز ما اضافه شدید. امیدوارم دوستان خوبی برای هم باشیم.
مامان تیارا
28 دی 90 10:35
به به انشاءاله همیشه به شادی باشید و ماشاءاله به این دخمل ناز ومامان باسلیقه .خدا حفظتون کنه .بوس بوس
محمد
28 دی 90 10:49
شاد باشید وسلامت
مهسا مامان مرسانا
28 دی 90 11:14
منم تبریک می گم عزیزم......
مامانی فری
28 دی 90 11:37
سلام نسترن جون راجع به این جشن تا حالا نشنیده بودم اینشالله همیشه شاد باشید کیکت هم خیلی خوشگله خانم هنرمند فرشته کوجولو رو از طرف من ببوس
مامان امیرناز
28 دی 90 17:13
سلام دوست عزیز و با احساسم منم این جشن و دیدم واز اینکه یه ایرانی جایزه گرفت واقعا خوشحال شدم و بغض کردم ایشالا بچه هامون واسه ایران عزیز افتخار افرین باشند
فرنوش
30 دی 90 0:45
سلام عزیزدلم مرسیکه به من سر زدی الهی قربون این دخمل طلابشم من انشالله خدا براتون حفظش کنه
زهره مامان آریان جون
30 دی 90 0:57
امیدوارم بچه هامون همیشه باعث افتخارمون باشن راستی چقدر لباس دخملی خوشکل بود مثه خودش
خاله نگار
1 بهمن 90 14:20
عزیز دلم تو ستاره ای هستی که همیشه توی تمامیه لحظات زندگی باید طعم موفقیت رو بچشی و زیر سایه پدر و مادر مهربونت بدرخشی،پس با موفقیتهات به اونها دلگرمی بده دوست دارم گل من
مامان ترمه
1 بهمن 90 15:29
عزیزم از پیامت در وبلاگ ترمه ممنونم X همیشه دلتون شاد باشه و همیشه این جشنهای باستانی را به یاد بیاوریم همگی ما و با تمام وجود اونو دست به دست کنیم برای نسل بعد...باید از درون خودمون بخواهییم و اجراش کنیم از تو ممنونم بابت یادآوری این جشن و پاس داشت آن و امیدوارم همه مردم ایران از همه جانب دلشون شاد بشه و شاد بشه و شاد بشه و البته باشه انشاا دست آقای فرهادی خوبه و پشت سرهم خبرهایی خوب در تمام وجوه مختلف از ایران بشنویم آمین نیروانای گلم میبوسمت خاله جون کنار هم شاد باشید و سلامت آمین
عمه سمیرا
3 بهمن 90 10:24
نسترن جون امیدوارم همیشه شاد باشی . من هم این جشن رو تا حالا نشنیده بودم جالب بود ! امیدوارم همیشه خبرای خوبی راشته باشیو همیشه شاد باشی عزیزم!
مامان زهرا(شهرادشیر کوچولو)
24 بهمن 90 8:22
آفرین به این همه احساس.
خوشحالم که با شما و نی نی خوجگلتون آشنا شدم


ثمین
26 اسفند 90 11:57